Köpvillkor för företagskunder
Dessa köpvillkor gäller alla våra kunder och inkluderar till exempel företag, kommuner, myndigheter och andra organisationer som använder den utrustning som köpts från oss för kommersiella ändamål. Genom att acceptera dessa köpvillkor bekräftar du som köpare att utrustningen kommer att användas för kommersiella ändamål och inte för privat bruk.
Villkoren gäller alla typer av köp, inklusive köp i vår webbutik, via telefon, via e-post eller genom andra försäljningskanaler.
SÄLJARE
Scandinavian Drone AB (Org.nr. 559457-9327)
Företagsadress:
Idévägen 9
312 62, Mellbystrand
Sverige
KUND
Scandinavian Drone AB säljer endast till företag och organisationer som är registrerade i nationella företagsregister. Vi förbehåller oss rätten att inte sälja till privatpersoner.
PRODUKTINFORMATION
Scandinavian Drone AB är återförsäljare av bland annat professionell drönarutrustning för inspektion och kartläggning, med tillhörande programvara. Vi erbjuder även ett antal tjänster relaterade till konsultation och utbildning. Produkterna på vår webbplats utgör en stor del, men inte nödvändigtvis hela vårt sortiment.
PRODUKTANSVAR
Flera av de produkter vi säljer kräver utbildad personal och drifttillstånd från Luftfartsmyndigheten för att kunna använda dem på ett säkert och lagligt sätt. Scandinavian Drone AB kan inte hållas ansvarigt för produkter som orsakar skador på person eller egendom till följd av att kunden inte vidtar nödvändiga säkerhetsåtgärder eller använder produkterna på ett tillfredsställande säkert sätt.
I alla fall som omfattas av produktansvarslagen, vänligen hänvisa till tillverkaren av den aktuella produkten.
PRISER
Priserna på vår webbplats anges exklusive mervärdesskatt (moms). Priserna anses vara vägledande och kan i vissa fall behöva justeras på grund av omständigheter utanför Scandinavian Drone AB's kontroll. Detta kan inträffa vid betydande förändringar i valuta eller inköpspriser och gäller särskilt produkter som tillverkas på beställning.
Vi förbehåller oss också rätten att göra prisfel från vår sida och att annullera beställningar om avvikelsen är så stor att felet är eller borde vara uppenbart för våra kunder.
BETALNINGSVILLKOR
Betalning i vår webbutik kan ske antingen via kortbetalning eller fakturabetalning. Du accepterar villkoren för företag genom att handla hos oss.
Om en faktura inte betalas i tid ska dröjsmålsränta betalas enligt gällande taxor. Det tillkommer även kostnader för påminnelser och inkasso.
LEVERANS
Vid beställning kan du som kund välja ett fraktalternativ antingen från alternativen i kassan i vår webbutik eller genom annan kommunikation. Om du som kund inte har gjort ett aktivt val väljer vi ett standardfraktalternativ, vi fakturerar även kostnaden för frakten.
Om leveransen av någon anledning förväntas bli försenad informerar vi dig om detta så snart vi får kännedom om detta. Vi kommer också, efter bästa förmåga, att ge ytterligare information om när leverans kan förväntas. Om inget annat avtalats övergår risken för skador på produkterna till kunden när vi har överlämnat paketet/paketen till relevant fraktbolag.
Scandinavian Drone AB ansvarar inte för försenad leverans efter att vi har levererat varorna till det fraktbolag som hanterar leveransen. Vi kan inte hållas ansvariga för direkta eller indirekta förluster till följd av försenad leverans. Om leveransen till kunden sker efter att kundens behov av varorna har löpt ut, kommer detta inte att anses vara en giltig anledning att häva köpet.
VIKTIG INFORMATION ANGÅENDE FRAKT AV LITIUMBATTERIER
Eftersom det finns strikta regler för flygfrakt av litiumbatterier, kommer vi inte att kunna skicka lösa batterier med vissa expressfraktalternativ, där delar av rutten är med flyg. Vi förbehåller oss rätten att stoppa beställningar där detta blir ett problem.
GARANTI & REKLAMATION
Garantin som erbjuds av de olika tillverkarna för den aktuella varan gäller varor som köpts från oss och garantin täcker tillverkningsfel. Om ett fel uppstår till följd av kundens hantering eller om kunden har gjort ändringar i produktens utseende eller funktion, gäller inte garantin. Vi fakturerar kunden för den tid som lagts ner om vi lägger ner tid på undersökning eller felsökning i de fall där kunden själv orsakat felet.
Eftersom flera av tillverkarna hanterar garantiärenden direkt, kan kunden inte krävas att utföra garantireparationer av Scandinavian Drone AB, eftersom detta kan påverka garantins giltighetstid eller produktens funktioner. Vi kommer i vilket fall som helst att vara behjälpliga så långt det är möjligt för att erbjuda bästa möjliga support till våra kunder.
Vid mottagandet av leverans är kunden ansvarig för att undersöka de levererade produkterna och utan dröjsmål meddela oss om det finns misstanke om att produkten/produkterna innehåller fel som omfattas av garantin eller är en reklamation.
Upprättande av ett ärende (garanti eller reklamation) måste ske skriftligen via våra supportsystem.
ÅNGERRÄTT
När du som företagskund köper från oss har du inte ångerrätt.